Celem projektu jest zsieciowanie oferty turystycznej w ramach istniejących marek terytorialnych Śląsk Cieszyński, Těšínské Slezsko i części Krainy Górnej Odry (gmina Godów, Jastrzębie-Zdrój) oraz ich profesjonalizacja i rozwój na terenie polskiej i czeskiej części Śląska Cieszyńskiego, Godowa i Jastrzębia-Zdroju, a także przyciąganie odwiedzających do mniej sztandarowych miejsc, zwłaszcza za pomocą nowoczesnych technologii interaktywnych i cyfrowych. W szczególności dotyczyć to będzie ofert powstałych lub planowanych w ramach programu INFOTUR. Celem pośrednim jest ożywienie transgranicznego ruchu turystycznego, wzmacnianie transgranicznych połączeń turystycznych, wydłużenie czasu pobytu turystów oraz większe wykorzystanie potencjału zasobów regionu osłabionych między innymi epidemią Covid-19.
W ramach projektu zostanie podjęty szereg działań mający na celu stworzenie trwałej i atrakcyjnej oferty turystycznej, dzięki której dojdzie do rozwoju turystyki oraz wydłużenia czasu pobytu na pograniczu polsko-czeskim w obszarze terytorialnych marek turystycznych Euroregionu Śląsk Cieszyński.
Do głównych działań projektu należą:
1) Badania ruchu turystycznego w regionie - wywiady z odwiedzającymi region w sezonie turystycznym, analiza wyników badań.
2) Sieciowanie i stworzenie oferty turystycznej (weekendowej i urlopowej) na terenie Śląska Cieszyńskiego, Godowa i Jastrzębia-Zdroju po obu stronach granicy w oparciu o całość obszaru oraz 5 wyodrębnionych podczas prac nad Strategią współpracy euroregionalnej PL/CZ Transgranicznych Obszarów Funkcjonalnych. Ponadto planowany jest cykl warsztatów związanych z sieciowaniem oferty turystycznej, a także konferencja wstępna i podsumowująca.
3) Kampania wizerunkowa promująca walory przyrodnicze i kulturowe marek terytorialnych Śląsk Cieszyński i Těšínské Slezsko. Kampania będzie realizowana w mediach społecznościowych (gł. po stronie czeskiej) oraz w kinach i na billboardach (gł. po stronie polskiej).
4) Kampania promująca wypracowane oferty turystyczne z wykorzystaniem nowoczesnych interaktywnych i cyfrowych technologii internetowych oraz tradycyjnych form promocji, która będzie obejmowała m.in. promocję w mediach społecznościowych, mapę turystyczną dla całego obszaru objętego projektem, broszury - propozycje tygodniowych wycieczek po markach Euroregionu, bezpłatną aplikację mobilną (spajającą pozostałe składowe, czyli rozszerzoną rzeczywistość, elementy wirtualnej rzeczywistości, wirtualne spacery po wybranych atrakcjach, tematyczne nakładki w aplikacji przy wybranych atrakcjach), ramki do zdjęć 'selfie' oraz 2 eventy turystyczne.
Wszystkie realizowane w ramach projektu działania mają na celu wzmocnienie transgranicznych powiązań turystycznych oraz ściągnięcie odwiedzających do mniej eksponowanych turystycznie miejsc.
Partner Wiodący: SRiWR „Olza“ w Cieszynie
Partnerzy projektu: Powiat Cieszyński, Regionální rada rozvoje a spolupráce se sídlem v Třinci, z. s., Regionální sdružení územní spolupráce Těšínského Slezska
Całkowita wartość Projektu – 209 243,00 EURO
Dofinansowanie z EFRR – 177 856,55 EURO
Budżet państwa – 31 386,45 EURO
Szybkie menu
Powiat na mapie
43-460 Wisła
43-410 Zebrzydowice
Gminy:
Kategorie:
- PROJEKTY UNIJNE
- POWIATOWE INSTYTUCJE KULTURY
- POZOSTAŁE INSTYTUCJE KULTURY I ORGANIZATORZY IMPREZ
- SZPITALE
- SZKOŁY
- SCHRONISKA MŁODZIEŻOWE
- PORADNIE
- DOMY POMOCY SPOŁECZNEJ
- DOMY DZIECKA
- INNE
- POGOTOWIE RATUNKOWE
- INSPEKCJE, STRAŻE
- POLICJA
- STAROSTWO POWIATOWE W CIESZYNIE
- APTEKI
- NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA I NIEODPŁATNA MEDIACJA NA TERENIE POWIATU CIESZYŃSKIEGO