Przywracamy CZĘŚCIOWO bezpośrednią obsługę naszych klientów
Wydział Komunikacji:
- rejestracja pojazdu, odbiór dowodu rejestracyjnego, wyrejestrowanie samochodu – w ograniczonym zakresie stanowisk wznawiamy obsługę klientów zarejestrowanych poprzez elektroniczny system kolejkowy,
- prawo jazdy – bezpośrednio obsługujemy klientów, którzy umówią się telefonicznie (wówczas obsługa odbywa się w holu Starostwa przy specjalnie w tym celu przygotowanych stanowiskach).
Wydział Architektury i Budownictwa, Wydział Środowiska:
bezpośrednio obsługujemy klientów, którzy umówią się telefonicznie (wówczas obsługa odbywa się przy specjalnie w tym celu przygotowanych stanowiskach znajdujących się pomiędzy parterem a pierwszym piętrem).
Wydział Geodezji:
Uprzejmie informujemy, iż ze względu na obecną sytuację zagrożenia epidemicznego i podyktowane nią wymogi zachowania dystansu społecznego, obsługa bezpośrednia w Wydziale Geodezji, Kartografii i Katastru odbywa się tylko na jednym stanowisku. Powoduje to zmniejszenie ilości spraw załatwianych na miejscu oraz wydłużenie czasu oczekiwania na obsługę.
Na miejscu załatwiane są wyłącznie sprawy dotyczące wydania wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów i budynków, mapy ewidencyjnej i mapy zasadniczej w postaci papierowej. Załatwienie ww. spraw w urzędzie wymaga wcześniejszego umówienia terminu wizyty za pomocą Internetowej Rezerwacji Terminów (https://www.powiat.cieszyn.pl/strona/rezerwacja-terminow-w-wydziale-geodezji).
Pozostałe sprawy wymagają złożenia wniosku w biurze podawczym w siedzibie Starostwa Powiatowego w Cieszynie lub przekazania korespondencyjnie poprzez:
- e-PUAP (wymagany jest darmowy profil zaufany),
- e-usługi (wymagane jest założenie konta w serwisie Geoportal),
- e-mail (wymagany jest podpis kwalifikowany),
- lub pocztą tradycyjną na adres: ul. Szeroka 13, 43-400 Cieszyn.
Informacja jak załatwić sprawę przez serwis Geoportal powiatu cieszyńskiego (e-usługi) znajduje się na stronie BIP w zakładce sposoby załatwienia spraw „aktualności” https://bip.powiat.cieszyn.pl/sprawa-do-zalatwienia/8420/aktualnosci
Podczas wizyty klienta w Urzędzie konieczne jest zachowanie niezbędnych środków bezpieczeństwa, w szczególności: zachowanie odstępu od pozostałych osób (min. 2 m), zakrycie nosa i ust maseczką lub w inny dopuszczalny sposób, obowiązkowej dezynfekcji rąk.
Przy danym stanowisku, wyznaczonym do obsługi klientów, może znajdować się tylko jedna osoba nie licząc pracowników obsługujących.
Pracownicy Starostwa Powiatowego w Cieszynie dokładają wszelkich starań, aby pomimo stanu epidemii załatwiać wszystkie sprawy w możliwie najkrótszym terminie. Priorytetowo będą traktowane zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom, tj. sprawy z zakresu:
- wydawania praw jazdy – tel. kontaktowy: 33 4777108, 334777109;
- wydawania dowodów rejestracyjnych – tel. kontaktowy: 33 4777347, 33 4777344;
- wydawania innych dokumentów komunikacyjnych – tel. kontaktowy: 33 4777347, 334777346;
- administracji architektoniczno – budowlanej – tel. kontaktowy: 33 4777436;
- ochrony środowiska – tel. kontaktowy 33 4777426, 33 4777431;
- wydawania zezwoleń na sprowadzanie zwłok/prochów – tel. kontaktowy: 33 4777225.
Klientów Urzędu, którzy z uzasadnionego powodu nie mogą załatwić sprawy zdalnie, prosimy o kontakt telefoniczny z właściwym Wydziałem/Biurem w celu umówienia terminu wizyty w Urzędzie. Klienci zgłaszający się do Starostwa proszeni są o kierowanie się do holu i stosowanie się do zaleceń pracowników oraz wywieszonych komunikatów. Obsługa umówionych klientów odbywa się przy specjalnie zorganizowanym do tego celu stanowisku, które znajduje się
w holu każdego z naszych obiektów.
Pomimo wprowadzanych udogodnień, w trosce o Państwa bezpieczeństwo, w związku z trudną sytuacją dotyczącą koronawirusa w województwie śląskim, apelujemy i prosimy w pierwszej kolejności o załatwianie spraw:
- telefonicznie (od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu) – Urzędnicy udzielą wszelkich niezbędnych informacji w zakresie poszczególnych spraw oraz pomogą ustalić, jakie sprawy można załatwić zdalnie, wykaz numerów telefonów: https://bip.powiat.cieszyn.pl/artykul/128/706/wydzialy
- mailowo poprzez adres sekretariat@powiat.cieszyn.pl lub poprzez adresy poszczególnych Wydziałów/Biur, których wykaz znajduje się tutaj: https://bip.powiat.cieszyn.pl/artykul/128/706/wydzialy
- przez platformę ePUAP na skrytkę: /pzcieszyn/skrytka)
- drogą pocztową na adres: Starostwo Powiatowe w Cieszynie, ul. Bobrecka 29, 43-400 Cieszyn,
- poprzez pozostawienie dokumentów w Skrzynce Podawczej - urnie znajdującej się na parterze w budynku Starostwa przy ul. Bobreckiej 29 oraz w budynku przy ul. Szerokiej 13. Dokumenty są wyjmowane na bieżąco i rejestrowane z faktyczną datą wpływu do Starostwa. Do odwołania nie będą wydawane potwierdzenia złożenia pism do Starostwa poprzez wrzucenie ich do urny,
- opłat można dokonywać tradycyjnie (płatność w placówce pocztowej) lub przez bankowość elektroniczną, wykaz kont bankowych znajduje się tutaj: https://bip.powiat.cieszyn.pl/artykul/187/7549/konta-bankowe
Dziękujemy za zrozumienie i liczymy na współpracę
Więcej aktualności
Wyniki otwartych konkursów ofert na rok 2025 z zakresu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej i świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej
Dzień Pracownika Socjalnego
Uwaga na podejrzane wiadomości
Przegląd przewodów kominowych to podstawa
Szybkie menu
Powiat na mapie
43-460 Wisła
43-410 Zebrzydowice
Gminy:
Kategorie:
- PROJEKTY UNIJNE
- POWIATOWE INSTYTUCJE KULTURY
- POZOSTAŁE INSTYTUCJE KULTURY I ORGANIZATORZY IMPREZ
- SZPITALE
- SZKOŁY
- SCHRONISKA MŁODZIEŻOWE
- PORADNIE
- DOMY POMOCY SPOŁECZNEJ
- DOMY DZIECKA
- INNE
- POGOTOWIE RATUNKOWE
- INSPEKCJE, STRAŻE
- POLICJA
- STAROSTWO POWIATOWE W CIESZYNIE
- APTEKI
- NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA I NIEODPŁATNA MEDIACJA NA TERENIE POWIATU CIESZYŃSKIEGO