Konferencja: Certyfikowana marka turystyczna Śląsk Cieszyński
Uzyskanie przez Śląsk Cieszyński tytułu Certyfikowanej Polskiej Marki Turystycznej stało się okazją do zorganizowania konferencji prasowej poświęconej właśnie marce Śląsk Cieszyński, która odbyła się 30 października 2019 r. w Starostwie Powiatowym w Cieszynie.
Na konferencji, którą w towarzystwie posła na SEJM RP Mirosława Suchonia, otworzył Starosta Cieszyński Mieczysław Szczurek, wystąpił Bogdan Kasperek – Dyrektor Biura Stowarzyszenia Rozwoju i Współpracy Regionalnej „Olza” w Cieszynie, Henryk Pieszka – Naczelnik Wydziału Kultury, Sportu, Turystyki i Organizacji Pozarządowych Starostwa Powiatowego oraz Wojciech Hławiczka – inspektor wcześniej wymienionego wydziału.
Dyrektor Kasperek przybliżył zebranym przedstawicielom mediów historię powstania marki turystycznej Śląska Cieszyńskiego. Przypomniał, że już w pierwszej połowie lat 90-tych ubiegłego stulecia Związek Komunalny Ziemi Cieszyńskiej propagował skutecznie wspólne aktywności promocyjne, wtedy jeszcze Ziemi Cieszyńskiej. Dojrzewanie do wspólnego działania pod aktualną nazwą Śląsk Cieszyński, zakończyło się kilka lat temu po obu stronach granicy państwowej. Najpierw certyfikacją marki po stronie czeskiej, a we wrześniu tego roku, po stronie polskiej.
Kasperek zwrócił także uwagę na ogromne znaczenie, w trwającym wciąż procesie, partnerskiej współpracy, także z podmiotami regionalnymi, w szczególności Śląską Organizacją Turystyczną oraz rzeszą instytucji lokalnych.
Swoją wypowiedź zakończył przedstawieniem planów na najbliższą przyszłość marki, nowych, transgranicznych projektów: „Wspólne dziedzictwo”, „Euroregion bez nudy” i „Pogranicze śląsko-morawskie”, ale i licznych wyzwań, którym Partnerzy marki będą próbować wspólnie sprostać.
Naczelnik Pieszka opowiedział o procesie tworzenia marki, o szeregu działań związanych z jej budową – badań nad jej tożsamością czy też pracach nad określeniem głównej idei, wokół której marka będzie budowana. Zwrócił uwagę na bogactwo i różnorodność zarówno pod kątem turystycznym, jak
i kulturowym naszego regionu.
Wojciech Hławiczka przedstawił niedawno zrealizowany projekt dofinansowany ze środków Funduszu Mikroprojektów w Euroregionie Śląsk Cieszyński pn. „Śląsk Cieszyński bez granic”. Projekt, który był i jest ściśle związany z budową marki Śląsk Cieszyński. W ramach szeregu działań powstał portalu turystyczny Śląska Cieszyńskiego (www.cieszynskie.travel), który ma zebrać w jednym miejscu jak najbogatszą i jak najpełniejszą informację dot. produktów turystycznych i atrakcji turystycznych w regionu Śląska Cieszyńskiego. Portal wciąż jest uzupełniany
o treści jak i funkcjonalności.
Kolejnym efektem realizacji projektu jest film promocyjny Śląska Cieszyńskiego, w którym w krótkiej formie starano się zawrzeć właśnie różnorodność naszego regionu. Film, trzy dni po publikacji na FB ma już ponad 50 tysięcy wyświetleń co pozwala nam wierzyć, iż się udał i spodobał widzom
Więcej aktualności
ZUS: Niemal 837 tys. informacji o przyznaniu wakacji składkowych. Kolejne w przygotowaniu
Świąteczna atmosfera w Międzyświeciu – uroczyste spotkanie Dyrektorów Szkół i Placówek Oświatowych
Komunikat Przewodniczącej Komitetu ds. Pożytku Publicznego
Rozstrzygnięcie otwartych konkursów ofert z zakresu pomocy społecznej
Szybkie menu
Powiat na mapie
43-460 Wisła
43-410 Zebrzydowice
Gminy:
Kategorie:
- PROJEKTY UNIJNE
- POWIATOWE INSTYTUCJE KULTURY
- POZOSTAŁE INSTYTUCJE KULTURY I ORGANIZATORZY IMPREZ
- SZPITALE
- SZKOŁY
- SCHRONISKA MŁODZIEŻOWE
- PORADNIE
- DOMY POMOCY SPOŁECZNEJ
- DOMY DZIECKA
- INNE
- POGOTOWIE RATUNKOWE
- INSPEKCJE, STRAŻE
- POLICJA
- STAROSTWO POWIATOWE W CIESZYNIE
- APTEKI
- NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA I NIEODPŁATNA MEDIACJA NA TERENIE POWIATU CIESZYŃSKIEGO